Dagmar Šimonová | Pátek, 26. říjen 2012 |
V centru města Tenmonkan v Japonské prefektuře Kagoshima na ostrově Kjúšú vyrostla v tomto roce nová pobočka tradičního japonského obchodu Tsukiage-An, který svým zákazníkům nabízí čerstvé mořské plody. Jeho specialitou je takzvané Satsuma-Age, což je smažený koláč z mouky a mletých ryb. Protože se tvůrci interiéru drželi střídmého japonského moderního stylu, dřevo se zdálo být ideálním materiálem nejen pro nábytek, ale i pro stěny a strop obchodu.
Čtvero ročních období – jiné chutě i druhy
Neobvyklý design mají na svědomí architekti ze studia Doyle Collection, kteří na 82 m2 vytvořili zajímavou hru přírodních materiálů. Prodejní pult je rozčleněn celkem do čtyř prodejních sekcí, které jsou zajímavě umělecky pojaté – každá vyjadřuje jedno roční období a v každé se tak prodává Satsuma-Age jiného typu a chuti.
Podsvícený kamenný portál láka ke vstupu
Fasáda domu, v jehož přízemí je obchod umístěn, je v místě vstupu zvýrazněna masivním kamenným rámem, který tvoří pomyslnou vstupní bránu. Díky rafinovanému podsvícení obchod přitáhne pozornost kolemjdoucích a dává jasně najevo,že nabízí něco speciálního – design se totiž výrazně odlišuje od mnoha obchodů v sousedství, kterých je turisticky rušné centrum města doslova přeplněné.
Originální a trochu netradiční perspektivu pak podtrhuje strop z dřevěných fošen, který udává rytmus a styl celého obchodu. Od prostředního bodu, pomyslného hřebenu, se totiž ke stranám svažuje podobně jako šikmá střecha, aby vytvořil dojem japonského tradičního stylu.
Pro obchod netradiční pohled do zákulisí návštěvníci ocení
Zákazníci zde vidí do kuchyně a mohou tak pozorovat jak přípravu pokrmů, tak se mohou ujistit, že veškeré suroviny jsou skutečně čerstvé. Stoly, židle a veškerý ostatní nábytek byl designéry speciálně navržen a vyroben přímo do této jediné realizace tak, aby v maximální míře souzněl s interiérem a dokresloval složitě vybudovanou atmosféru.
Dekor na stěně tvoří logo obchodu, vyvedené na tradiční japonské tkanině, která se používá pro výrobu takzvaných Obi, což jsou široké ozdobné pásy, jimiž se dekoruje kimono. Díky této decentní výzdobě působí obchod sofistikovaným a „japonským" dojmem, proto pokud do Země vycházejícío slunce zavítáte, určitě si nenechte ochutnávku tradičního japonského fishcaku v moderním stylu ujít.
Vaše komentáře (0)Nejnovější články v kategorii “Design”
-
Nový sprchový žlab Kaldewei s integrovaným systémem zpětného získávání tepla
Když se spojí efektní design s průkopnickým duchem prémiové značky, vznikne něco zcela neobyčejného. Jako jeden z předních výrobců koupelnového vybavení a vyhlášený odborník na…
-
Návrh koupelny v roubence v rukou bytového designéra
Každý prostor v rodinném domě má pro jeho obyvatele různý význam: někdo si rád poleží v posteli a jeho nejmilejším pokojem se stane ložnice, druhý dává přednost čtenářskému…
-
Jak vytvořit ze stropu designový prvek
Obvykle bývá přehlíženou součástí designu, a proto tak často zůstává nenápadným. Ovšem kdyby si Michelangelo myslel, že na stropu nezáleží, jak by asi vypadala Sixtinská kaple...…
-
Jak na vlastní návrh koupelny a interiéru obecně v pěti krocích
Samozřejmě, na design interiéru máme odborníky. Pro laika ale není vždy snadné vyjádřit slovy, čeho chce dosáhnout, a i když to udělá, slova často neodpovídají jeho vizi. Anebo si…