Lucie Němcová | Pondělí, 21. prosinec 2015 |
Tereza Kouklová a Petr Cichoň se odmítli smířit s faktem, že designové osvětlení musí být drahé a pro běžného zákazníka nedostupné. Že to jde i jinak, je přesvědčila jejich zkušenost a osobní setkání s kreativními tvůrci. Založili tedy značku designovou Claro.
Značka claro., což ve španělštině znamená „jasný“, vznikla neplánovaně. Nápad vyvstal při sestavování sortimentu pro společnost, která se zabývá pronájmem nábytku pro začínající domácnosti a pronajímatele bytů. Během hledání vhodného osvětlení se majitelé seznámili s celou řadou mimořádně zajímavých produktů i tvůrců, kteří dokazovali, že kvalitní a zároveň designová světla nemusí být něčím nedostupným pro pár vyvolených...
Tak vznikla myšlenka vytvořit značku, showroom a jednoduchý e-shop. Kromě skutečného významu slova „claro” má být jasná i podnikatelská filozofie, což zvýrazňuje tečka na konci názvu. „Naší ambicí není stát se konkurentem širokosortimentálních prodejců světel. Určitě pak nechceme navrhovat interiéry či nabízet sofistikovaná světelná řešení. Namísto toho chceme být originálním butikem, nabízejícím charakteristický styl a značky, jenž nejde na trhu běžně najít. Vždy však výhradně za příjemné ceny dostupné pro běžného zákazníka,“ vysvětlují zakladatelé Tereza a Petr.
Design světel Claro. má však společného jmenovatele, a tím je inspirace přirozenou krásou přírody. Materiály, tvary i barvy, které navodí pocit, že jsme do domu vnesli kus třeba kus lesa. „Světla pocházejí z široké části světa od Evropy přes Asii až po Blízký východ. Jejich výrobci jsou zpravidla menší designové dílny. Při výběru se neřídíme módními trendy, ale výhradně vlastním vkusem. Vybíráme jen taková světla, která bychom si dali do bytu sami (uznejte, že to může být občas docela limitující kritérium). Věříme však, že jen tak jsme schopni z práce mít dlouhodobě radost."
Foto: archiv claro.
Vaše komentáře (2)Nejnovější články v kategorii “Design”
-
Nový sprchový žlab Kaldewei s integrovaným systémem zpětného získávání tepla
Když se spojí efektní design s průkopnickým duchem prémiové značky, vznikne něco zcela neobyčejného. Jako jeden z předních výrobců koupelnového vybavení a vyhlášený odborník na…
-
Návrh koupelny v roubence v rukou bytového designéra
Každý prostor v rodinném domě má pro jeho obyvatele různý význam: někdo si rád poleží v posteli a jeho nejmilejším pokojem se stane ložnice, druhý dává přednost čtenářskému…
-
Jak vytvořit ze stropu designový prvek
Obvykle bývá přehlíženou součástí designu, a proto tak často zůstává nenápadným. Ovšem kdyby si Michelangelo myslel, že na stropu nezáleží, jak by asi vypadala Sixtinská kaple...…
-
Jak na vlastní návrh koupelny a interiéru obecně v pěti krocích
Samozřejmě, na design interiéru máme odborníky. Pro laika ale není vždy snadné vyjádřit slovy, čeho chce dosáhnout, a i když to udělá, slova často neodpovídají jeho vizi. Anebo si…